SEO-blogtips en -trucs voor de kleine bedrijven onder ons.

We leven in een digitale wereld. Nu al, maar de gebeurtenissen van 2020 hebben ons nog dieper in virtualreality getrokken. Je weet wanneer de hele wereld op slot zat vanwege coronapandemie. Als gevolg hiervan is het zoekverkeer van Google sinds maart 2020 gegroeid van gemiddeld 3,6 miljard naar 6 miljard per dag.

Goed om te weten, toch?

Wat houdt een SEO-blog in

Blog SEO is de praktijk van het optimaliseren van bloginhoud, pagina-architectuur en HTML-code voorzoekmachines. Veel voorkomende taken met betrekking tot blog-SEO zijn pagina-optimalisatie, installatie van plug-ins, verbetering van de laadsnelheid van pagina’s en interne links.

Dus waarom zijn blogs goed voor
Om jouw vraag te beantwoorden: blogs zijn goed voor SEO omdat ze helpen bij veel dingen die belangrijke ranking factoren zijn. Een blog die regelmatig wordt bijgewerkt met hoogwaardige blog-posts over onderwerpen die relevant zijn voor jouw lezers, kan een groot verschil maken voor de prestaties van jouw site in de zoekmachine.

Wist je dat veel contentmarketeers dit zeggen: “Content is the KING”?

De 7 Gouden tips voor SEO-blogs

1.Verhoog de SEO van jouw website
Zoekmachineoptimalisatie is het proces van het optimaliseren van jouw website voor Google, zodat deze hoger op depagina verschijnt en waarschijnlijker in de eerste SERP’s verschijnt.

De waarheid is dat jij zonder geweldige inhoud waarschijnlijk niet veel organisch verkeer zult ontvangen zonder te betalen voor pay per click en andere traditionele advertenties.
Bij SEO spelen veel factoren een rol, waaronder trefwoorden, tussenkopjes, de lengte van zinnen en alinea’sen multimedia.

Hoe belangrijk is content voor SEO? Google zegt: ‘HEEL ERG BELANGRIJK’!
Content en SEO gaan hand in hand. Inhoud is zelfs een van de belangrijkste factoren waarmee Google rekening houdt bij het analyseren en indexeren van jouw website.

Een leuk content rekensom en die luidt : Geweldige inhoud + geweldige SEO = een winnende formule voor inhoudsstrategie. Kende jij deze contentrekensom al?

2.Genereer organisch verkeer naar jouw website
Wanneer jouw inhoud plaatst die jouw lezers waardevol vinden, laat jij Google en andere zoekmachines wetendat jouw bericht zal verschijnen op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERP’s) wanneer mensen naar informatie zoeken.

Dit is vrij verkeer. Jij hoeft niet te betalen voor advertentieruimte. Schrijf gewoon over onderwerpen die relevant zijn voor jouw bedrijf en jouw doelgroep.

Een zoekwoordgerichte benadering maakt jouw berichten beter vindbaar en leidt tot verkeer naar jouw site.Dat is toch geweldig, vind je niet?

3. Optimaliseer jouw blogposts om meer informatie te krijgen
Ook investeren steeds meer kleine bedrijven in hun SEO-inspanningen, waarbij ze voortdurend de lengte vanhun blogposts en -pagina’s aanpassen en verlengen om ze zo nuttigen gedetailleerd mogelijk te maken voorzoekers. Het resultaat is dat langere blogposts hoger scoren in zoekmachines.

Langere berichten kunnen de betrokkenheid bij blogs verbeteren. Mensen zullen je bericht eerder delen als het alle relevante informatie over een bepaald onderwerp bevat. Door langere inhoud te maken, zullen mensen meer tijd op je blog doorbrengen. Inhoud moet lang genoeg zijn om bruikbaar te zijn.

PS Denk aan je lezers bij het schrijven van je blog!

Blog berichten met 1000-2000 woorden scoren over het algemeen hoger dan berichten met minder dan 500 woorden. Er moet echter ook rekening worden gehouden met het publiek.
Als je schrijft over een onderwerp waarvoor niet veel woorden nodig zijn, houd het dan bij korte berichten. Jebent immers beperkt in wat je kunt zeggen als je schrijft over producten en diensten.

4. Schrijf boeiende, relevante plus interessante inhoudAls mensen niet geïnteresseerd of relevant zijn voor wat ze online zoeken, zullen ze je blogpost niet lezen.Een blog is een manier om in contact te komen met klanten en prospects, informatie te verstrekken, jouw merkte onderscheiden en nuttig aanbiedingen te promoten.

Krijg inzicht in de blogposts van jouw concurrenten.

Jij kunt de blogposts van jouw concurrenten gebruiken als sjablonen om inspiratie op te doen voor onderwerpen en zoekwoorden die relevant zijn voor jouw publiek, maar gebruik jouw eigen taal en schrijfstijl om boeiende inhoud te creëren die relevant is voor jouw publiek.

5. Promoot jouw blog via andere kanalen
Het plaatsen van hoogwaardige inhoud op jouw zakelijke blog is niet voldoende om jouw positie in zoekmachines te verbeteren, of het duurt langer dan verwacht om te bewegen. Er zijn gevallen. Promoot jouw zakelijke blog op sociale media Promoot jouw blog op sociale mediasites om snel verkeer en links te genereren. Hierdoor weet Google dat jouw inhoud het verdient om hoger te worden beoordeeld en sneller teworden geclassificeerd. Links naar blogposts delen op andere sites jij kunt ook links naar blogposts delen op jouw YouTube-kanaal (als jij er een hebt) of op relevante forums of community-sites zoals: Reddit of Quora. Communiceer met jouw lezers.

6. Netwerk met andere bloggers

Voor het grootste deel helpen kleine bedrijven anderen graag, zolang er een eerlijke uitwisseling van waardeis. Het is een win-win situatie. Zij helpen jou en jij helpt hen.
Werk samen met andere bloggers via gast-bloggen om de zichtbaarheid te vergroten, om jouw publiek te laten groeien en inkomende links voor jouw bedrijf, website of blog te krijgen.

Er zijn mogelijkheden voor cross-promotie, hoe gaaf is dat zeg.

Afhankelijk van het partnerschap kunnen we elkaars producten en diensten promoten in de inhoud van gastblogs en andere delen van onze website. Samenwerken met jou en andere bloggers zal je online invloedzeker vergroten. Ga in dialoog met de bloggers en deel content.
Naast gastbloggen is het ook waardevol om zakelijke relaties met andere bloggers op te bouwen door op hun berichten te reageren en inhoud op sociale media-sites te delen.

De meest invloedrijke bloggers met een groot publiek reageren mogelijk niet op beginnende bloggers, dus ik raad jou aan om je te concentreren op kleine bedrijven of micro-influencers die relevant zijn voor jouw brancheen van daaruit verder te bouwen.

7. Bouw een gemeenschap op
Probeer bij het schrijven van een blog een relatie op te bouw en met jouw lezers en klanten. Behandel jouw lezers en klanten als vrienden en familie, niet als een transactie.

Maak een gemeenschapsgroep.
Bouw een hechte community waar jouw publiek, bestaande klanten en prospects met elkaar kunnen chattenen communiceren.

Om dit te doen, maakt jij een Facebook-groep, Instagram-groep of Twitter-lijst aan die is gewijd aan jouw blog, een gerelateerd onderwerp of een bepaald aspect van jouw branche. Maak een mailinglijst!

Als onderdeel van jouw contentmarketingstrategie kan jij ook een e-mail- of abonnementslijst maken omregelmatig blogupdates, relevante tips, branchenieuws en promoties te delen.

Loyale leden helpen ook om jouw bedrijf te laten groeien door nieuwe leden en verwijzingen aan te trekken via jouw eigen netwerk, social-sharing en opmerkingen.

 

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.