Hoe zet je effectief Instagram reels in voor jouw website?

In de gehele content- en social mediawereld wordt het gebruik van videomarketing steeds populairder. Dit heeft er voornamelijk mee te maken met de groei op betrokkenheid en Instagram wil hier uiteraard graag op inspelen, maar wat zijn Instagram reels eigenlijk?

Instagram reels is een muziek- en videoremix feature op Instagram. Met deze feature kan je video’s van max 15 seconden maken. Net zoals op TikTok kunnen gebruikers geluiden en muziek uit een uitgebreide catalogus kiezen om die vervolgens te gebruiken. Jouw gemaakte Instagram reels kan je vervolgens delen op story’s, toevoegen aan het reels-tabblad van jouw profiel of direct sturen naar andere gebruikers. Meer informatie over reels? klik dan op deze links: https://business.instagram.com/instagram-reels?locale=nl_NL

Wat kan je allemaal met Instagram reels? Met de reels feature van Instagram kan je:

  • Video’s opnemen
  • Eerder opgenomen video’s toevoegen
  • Video’s vertragen of versnellen
  • Hashtags toevoegen
  • AR-filters toevoegen
  • Muziek onder een video zetten
  • Objecten uit eerder gemaakte reels toevoegen
  • Een timer vooraf de opnamen laten aftellen

Hoe maak je een Instagram reel?

  1. Open Instagram
  2. Klik op het icoon van een camera of swipe naar links om je camera te openen
  3. Onderaan je scherm zie je nu verhaal staan -> klik rechts daarvan op reels
  4. Kies een audio, de snelheid van je video, effecten en/of een timer
  5. Neem op door het icoon van de camera onderaan je scherm te drukken
  6. Bovenaan je scherm zie je een roze balk vullen -> dit heeft hoeveel video je al hebt opgenomen
  7. Gebruik de pijl links naast de camera om een opgenomen stuk te verwijderen of opnieuw te nemen
  8. Gebruik de pijl rechts om je gehele video te bekijken en eventueel nog tekst, figuren of een emoji toe te voegen
  9. Klik nogmaals op de pijl naar rechts om een bijschrift en omslag te kiezen en waar je de video wilt delen: op reels of in je story’s

De voordelen

Nu er uitgelegd is wat Instagram reels zijn, wat je er allemaal mee kan en hoe je er een maakt, gaan we kijken wat de voordelen zijn en hoe je effectief gebruik maakt van Instagram reels voor jouw business.

Langer zichtbaarr

Het grootste voordeel van reels ten opzichte van story’s is dat reels veel langer zichtbaar zijn op jouw pagina. Story’s blijven namelijk maar 24 uur zichtbaar terwijl reels voor altijd op jouw pagina staan tenzij je ze natuurlijk verwijderd. Hierdoor verschijnen reels uiteraard ook in jouw feed en in de feed van anderen.

Inspelen op het algoritme

Een belangrijke reden om gebruik te maken van reels voor jouw bedrijf is het laten groeien van jouw bereik. Het algoritme van Instagram vindt het alleen maar fijn als je gebruik maakt van alle functies die het platform te bieden heeft, dus uiteraard ook reels. Op veel profielen is de minst bekeken Instagram reel zelfs meer bekeken dan de meest bekeken story.

Een kijk in jouw bedrijf

Door het gebruik van reels kan je jouw volgers precies laten zien wat er allemaal achter de schermen gebeurt. Zo kan je bijvoorbeeld meer laten zien over het fabricageproces van jouw artikelen of eventuele samenwerkingen die je bent aangegaan en natuurlijk hoe en dagelijkse werkdag er uit ziet. Ook is een Instagram reel een leuke en makkelijke tool om te laten zien hoe je een van je producten kunt gebruiken en er verdere uitleg bij geven.

Langdurige effectiviteit

Voor veel bedrijven duurt het maken van een Instagram reel veel te lang en ze zien dit hierdoor ook als een obstakel. Over het algemeen kost het uiteraard ook meer tijd om een reel te maken dan een story.  Maar daar staat dan wel tegenover dat een reel die je bijvoorbeeld twee maanden terug hebt gepost makkelijk opnieuw in iemands feed tevoorschijn kan komen, in tegenstelling tot een story die voor iedereen maar één keer 24 uur lang zichtbaar is.

Account

Een bedrijfsaccount op Instagram is tegenwoordig niet meer weg te denken, je valt buiten de boot tegenwoordig als je geen social media inzet voor jouw bedrijf. Dit is uiteraard niet iets dat je wilt.

Makkelijk zichtbaarheid krijgen

Het gebruik maken van reels is een gemakkelijke manier om online zichtbaarheid te creëren en om mensen op de hoogte te houden van de zaken die rondgaan en gebeuren rondom jouw bedrijf. In de Instagram feed die gebruikers zien bij de explore pagina zien gebruikers namelijk vanzelf reels tevoorschijn komen. Dit is allemaal gebaseerd op de accounts en hashtags die ze allemaal volgen.

Mensen willen vermaakt worden. Dit is natuurlijk een belangrijke reden voor het gebruik van reels omdat ze uit bewegende beelden bestaan. Zo genereer je op een leuke manier naamsbekendheid.

Adverteren met reels

Een deel van het effectief gebruik maken van Instagram reels voor jouw business is uiteraard mogelijk om te adverteren op Instagram door middel van reels. Je kunt gemakkelijk de reels die je al gemaakt hebt voor jouw bedrijf omzetten in advertenties. Let hierbij wel op dat het noodzakelijk is om een bedrijfsaccount te hebben op Instagram.  Reels-advertenties nemen het volledige scherm in en zijn verticaal net als advertenties in stories. Deze advertenties worden herhaald en kunnen maximaal 30 seconden duren.

 

Gebruikers kunnen reels-advertenties liken, bekijken, opslaan, delen en er opmerkingen onder plaatsen. Net als de reguliere advertenties op Instagram biedt Instagram de gebruikers instellingen aan om te bepalen wat voor soort reels ze te zien krijgen. Als ze een reels-advertentie te zien krijgen die ze niet leuk vinden kunnen ze deze overslaan of de advertentie rapporteren of verbergen.

Adverteren op Instagram door middel van reels kan al vanaf 5 euro per week. Het is ook mogelijk om bepaalde doelstellingen te kiezen zoals weergaven of interactie en zo hoef je ook alleen maar te betalen voor de gekozen doelstelling. Ook bied Instagram (Meta) de mogelijkheid om ten alle tijden het budget en tijdsduur van jouw advertenties aan te passen of stop te zetten.

Conclusie

Door middel van gebruik te maken van reels-advertenties kan je gemakkelijk en op een leuke manier zichtbaarheid en een call to action creëren voor jouw website of webshop. Het maken van een Instagram reels-advertentie hoeft helemaal niet moeilijk of tijdrovend te zijn. Je kan gemakkelijk video’s opnemen en bewerken en ze delen. Het voordeel van het maken van reels in tegenstelling tot story’s is dat reels voor altijd op je pagina blijven staan en story’s maar 24 uur, hierdoor zullen jouw volgers ten alle tijden jouw gemaakte en leuke reels kunnen bekijken.

Je kan gemakkelijk adverteren op Instagram door middel van reels door de functie die Instagram heeft geïmplementeerd waarbij huidige reels eenvoudig omgezet kunnen worden tot advertenties. Het adverteren via reels op Instagram kan al vanaf 5 euro per week en zelf kan je instellen hoelang de campagne mag duren en hoeveel geld je er maximaal aan uit wil geven.]

Al deze voordelen hebben hopelijk voor jou antwoord gegeven op de vraag: Hoe kan ik effectief gebruik maken van Instagram reels. Dus waar wacht je nog op? Ga die reels maken!

Lees gerust ook de andere artikelen op deze website! https://digitalgrowth-almere.nl

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.