Hoe kan de meubelbranche micro influencers inzetten voor het versterken van brand management?

Micro influencer

Hallo allemaal!

Vandaag wil ik het hebben over hoe de meubelbranche gebruik kan maken van micro influencers om brand management te versterken. Als je werkzaam bent in de meubelbranche of gewoon geïnteresseerd bent in marketing, dan is dit iets om in de gaten te houden.

Micro influencers zijn personen met een kleinere groep volgers op sociale media, maar die wel een hoog engagement hebben met hun volgers. Ze zijn vaak experts in een bepaald onderwerp en kunnen een specifieke doelgroep aanspreken. Hiernaast een afbeelding die laat zien in welke groep je een influencer kan indelen.

In deze blog zal ik uitleggen waarom het inzetten van micro influencers een slimme zet kan zijn voor de meubelbranche en hoe je dit op een effectieve manier kunt doen. Ik zal ook enkele voorbeelden geven van hoe andere bedrijven dit op succesvolle wijze hebben gedaan.

Dus, als je meer wilt weten over hoe micro influencers je merknaam kunnen versterken, blijf dan zeker hangen! Onderaan de blog volgt een stappenplan om de brandmanagement te versterken.

Overzicht influencer niveaus

Visual Merchandising en de toepassing

Visual Merchandising is het proces van het ontwerpen en presenteren van producten en services in een manier die klanten aantrekt, betovert en aanzet tot aankopen. Bedrijven in de meubelbranche kunnen Visual Merchandising het beste toepassen door kleur, verlichting, display, omgeving en technologie te gebruiken om een ​​aantrekkelijke ervaring te creëren.

Visual Merchandising kan ook worden gebruikt om bepaalde producten of services te benadrukken, waardoor het aantal aankopen verhoogt. Bedrijven in de meubelbranche kunnen ook hun verkoop verhogen door klanten aan te spreken met speciale aanbiedingen en door hun producten te presenteren op een visueel aantrekkelijke manier, zowel online als offline.

De essentie van sociale media

De essentie van sociale media is het creëren en onderhouden van een community. Door middel van sociale media kunnen bedrijven een relatie opbouwen met hun klanten door met ze te communiceren, te luisteren naar hun feedback en hen te helpen de juiste producten en services te vinden. Sociale media geeft bedrijven ook de mogelijkheid om hun producten of services te promoten en hun naamsbekendheid te vergroten. Kortom, sociale media biedt bedrijven een platform om een ​​band op te bouwen met hun doelgroep, waardoor ze hun marketing- en verkoopstrategieën kunnen verbeteren.

Het biedt bedrijven de mogelijkheid om hun producten of services gemakkelijk te promoten en te verkopen, en het biedt ook de mogelijkheid om actief te communiceren met klanten, waardoor hun klanttevredenheid wordt vergroot. Door middel van sociale media kunnen (meubel)bedrijven ook hun naamsbekendheid vergroten, waardoor ze hun doelgroep kunnen bereiken en hun producten of services kunnen vermarkten. Kortom, sociale media is een krachtige tool geworden waarmee bedrijven hun marketing- en verkoopstrategieën kunnen versterken. Hieronder volgt een voorbeeld.

De kracht van Instagram

Wanneer je op Instagram kijkt naar relatief kleine kanalen tussen de 5.000 en 50.000 volgers (de micro influencer) zie je dat hoe ze daar bepaalde kamers inrichten een beter beeld schetsen van hoe de klanten van de meubelbranche hun eigen kan inrichten. Dit zie je ook terug in het winkelbeeld van de winkels, deze zijn zo ingericht dat de consument niet hoeft na te denken over hoe zij deze meubels kunnen neerzetten. Neem zelf ook een kijkje op Instagram door zoekwoorden zoals: interieurdesign, binnenkijken bij, meubeladvies, interieurstyling, woonkamer en nog tal van andere zoektermen die passen bij wat je zoekt. Wat je vaak zal zien is dat de engagement hoog is bij de geplaatste berichten, iets waar (meubel)bedrijven goed gebruik van kunnen maken om de brand management te versterken.

Ikea brandheroes

Een voorbeeld van hoe een meubelbedrijf succesvol micro influencers heeft ingezet, is het geval van IKEA. IKEA heeft een programma opgezet waarbij ze micro influencers uitnodigt om hun producten te testen en te delen op hun sociale media accounts. De micro influencers kregen de vrijheid om creatief te zijn in hoe ze de producten presenteerden en hun eigen unieke stempel op de content te drukken.

Door deze aanpak was IKEA in staat om hun producten te laten zien in een aantrekkelijke en authentieke manier aan een specifieke doelgroep. Bovendien hadden de micro influencers een hoog engagement met hun volgers, wat betekende dat de boodschap van IKEA werd verspreid naar een groot aantal mensen die waarschijnlijk geïnteresseerd waren in meubels.

Het resultaat was dat IKEA’s merknaam werd versterkt en ze een groter bereik hadden onder hun doelgroep. Dit is een voorbeeld van hoe een meubelbedrijf succesvol gebruik heeft gemaakt van micro influencers om hun merknaam te versterken.

https://medium.com/@mirvla/how-brands-are-turning-to-micro-and-nano-influencers-d5a514f46a98

Fan van Leen

Een andere succesvolle campagne die meer recent heeft plaats gevonden en gedurende het hele jaar actief is, is die van Leen Bakker. Zij hebben een campagne gelanceerd in de vorm van Fan van Leen. “Je interieur is iets om trots op te zijn. Onze klanten zijn dat ook! Zij deelden hun Leen Bakker interieur met #leenbakker of tagden @leenbakker in hun foto. Neem hieronder een kijkje in de interieurs van onze fans en laat je inspireren.”

We zijn benieuwd hoe onze producten bij jou in huis staan. Deel jouw foto op Instagram met #leenbakker of tag ons in de foto en inspireer anderen met jouw interieur.

Het sterke van deze campagne is dat de foto’s van de kanalen ingezet kunnen worden bij het verkopen van de meubels en daarmee direct laten zien hoe de consument de producten kunnen toepassen bij hen thuis. Op de website is dan ook een directe call-to-action gemaakt naar het getoonde product. Een mooi voorbeeld van brand management.

Fan van Leen

Hoe kan je voor je meubelbedrijf succesvol micro influencers inzetten?

Als je micro influencers wilt gebruiken om je brand management te versterken, zijn hier enkele stappen om te volgen:

Zoek geschikte micro influencers: Zoek naar micro influencers die aansluiten bij je doelgroep en die een goede reputatie hebben op sociale media. Controleer ook hoe actief ze zijn en hoe goed ze het doen wat betreft engagement met hun volgers. Dit is de belangrijkste stap om een zo goed mogelijk resultaat te behalen!

  1. Maak een duidelijk plan: Bepaal wat je wilt bereiken met het inzetten van micro influencers en hoe je dat wilt doen. Maak een plan voor hoe je de micro influencers wilt benaderen, wat je hen wilt vragen te doen en hoe je hen wilt betalen.
  2. Benader de micro influencers: Neem contact op met de micro influencers die je hebt geselecteerd en geef ze een duidelijk beeld van wat je verwacht van hen. Laat ze weten wat je hen kunt bieden, zoals producten of geld, en geef ze voldoende tijd om te beslissen of ze mee willen werken.
  1. Bekijk de resultaten: Nadat de micro influencers hun content hebben gedeeld, bekijk dan hoe succesvol het was. Kijk naar hoeveel mensen de content hebben gezien, hoeveel likes en reacties er zijn geweest en of er meer verkopen zijn gegenereerd.
  2. Gebruik deze gegevens om te bepalen of het inzetten van micro influencers een succes was en wat je in de toekomst anders zou kunnen doen.

Door deze stappen te volgen, kun je micro influencers inzetten om je merknaam te versterken en je bereik te vergroten onder je doelgroep. Zoek gerichte micro influencers en maak een duidelijk plan om het meeste rendement te behalen uit je samenwerking met deze influencers.

Wil je brand management van je meubelbedrijf versterken? Probeer dan micro influencers in te zetten! Zoek naar geschikte micro influencers, maak duidelijke afspraken met hen en betaal hen voor hun content. Bekijk vervolgens de resultaten van je campagne om te zien wat je in de toekomst beter kunt doen. Neem de stap en versterk je merknaam met micro influencers!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.