De beste manier om als macro fitness influencer je YouTube kanaal in te zetten

Micro VS macro YouTube influencers

Er zijn verschillende type influencers op het YouTube kanaal zo heb je micro influencers, macro influencers en mega influencers. Beginnend bij de micro influencers, micro influencers behoren tot de kleinste vorm van influencers en hebben 1.000 tot 100.000 volgers op hun kanalen. Deze kleinere influencers hebben vaak een goede band met hun volgers omdat ze de tijd hebben om te reageren op de berichten van de doelgroep.

Na de micro influencers heb je de macro influencers deze influencers zijn een heel stuk groter en hebben een veel grotere doelgroep. Zij hebben een following van 100.000 tot 1.000.000 op hun kanalen. Tot slot heb je nog de mega influencers dit zijn de mensen die 1.000.000+ volgers hebben op huh kanalen, de mensen die deze aantallen halen zijn meestal bekendheden in Nederland of in de wereld.

Belangrijk om te benoemen over deze vormen van influencers is dat de volgers niet om één kanaal gaat maar om het totaal. Indien een influencers op YouTube 59.000 volgers heeft en op Instagram 45.000 is dit bij elkaar meer dan 100.000 volgers wat deze persoon dus een macro influencer maakt. In deze blog gaan we het enkel over de YouTube kanalen hebben van macro influencers.

Macro fitness YouTube influencers benoemen en vergelijken

In deze blog gaan we kijken naar een aantal macro fitness influencers deze influencers hebben allemaal 100.000 tot 1.000.000 volgers op hun fitness YouTube kanaal. De macro fitness influencer waar we naar gaan kijken zijn de volgende. Joel Beukers (277.000 abonnees), Anthony Kruijver (144.000 abonnees) en MOBICEP (101.000 abonnees). Tot slot gaan we nog kijken naar een mega influencer, dit is een Amerikaans kanaal genaamd Gravity Transformation – Fat Loss Experts met 5.270.000 abonnees.

Joel Beukers

Joel Beukers, YouTube macro fitness influencer

Opvallend bij de video`s van Joel Beukers is dat hij heel veel lifestyle video`s maakt. Bij hem valt sporten hieronder, dit is een heel groot onderdeel van de video`s. In de video`s wil hij mensen motiveren om te gaan sporten omdat dit goed voor je gezondheid is. De manier waarop hij dit doet is behoorlijk extreem. In de video`s schreeuw hij voortdurend, dit om je te motiveren in actie te komen en van de bank af te komen. Hiervoor gebruikt hij bijvoorbeeld het typetje Karel die alleen maar op de bank zit Netflix te kijken met een zak chips. Waarbij hij schreeuwt: “JE BENT TOCH GEEN KAREL KOM GODVERDOMME VAN DIE BANK AF, BREEK DIE HELE TENT AF”.

Verder vertelt hij vaak in de video`s dat hij zijn kanaal heeft opgebouwd om een community op te bouwen waarin iedereen elkaar helpt en stimuleert te sporten. Hierom krijg je bij hem ook toeging tot de community coaching op het moment dat je bijvoorbeeld een voedingsschema bij hem afneemt.

Dit brengt ons bij een van de belangrijkste punten van het kanaal van Joel Beukers. Dit is namelijk marketing. Het kanaal Joel Beukers en zijn tweede kanaal Clean Nutrition zijn voornamelijk marketing tools om zijn producten te verkopen, gedurende de video`s zie je meerdere keren zijn eigen lijn producten terugkomen zoals de pre-workout. Hierbij word de webshop cleannutrition.nl voortdurend benoemd.

Anthony Kruijver

Anthony Kruijver laat in zijn video`s zien hoe hij traint en neemt je in een fitness vlog mee in deze training. Opvallend aan zijn video`s is dat hij veel minder luid is, de video`s worden op een normale manier gemaakt en schreeuwt hier niet in zoals Joel Beukers. Dit is ook logisch aangezien het doel van Anthony ook niet hetzelfde is. Hij probeert je niet aan het sporten te krijgen maar hij geeft je juist uitleg over hoe je een oefening het beste kan doen en welke oefeningen het beste voor je zijn.

Anthony Kruijver is meer een online personal trainer die je alles wil leren om op de juiste manier te sporten. Door uitleg te geven over de oefeningen wil hij zorgen dat je minder snel blessures op gaat lopen tijdens het sporten.

In tegen stelling tot Joel Beukers en ,alvast een spoiler, MOBICEP verkoopt Anthony Kruijver geen eigen supplementen. Zijn kanaal is niet bedoeld als marketing platform maar is puur voor informatieve doeleinde.

MOBICEP

MOBICEP, YouTube macro fitness influencer

Het eerste wat opvalt bij MOBICEP zijn kanaal is dat hij eigenlijk altijd traint met een bekend persoon. In de video`s waarin hij niet traint zie je ook vaak een bekend persoon terug komen. Het doel hiervan is de doelgroep van de andere te betrekken op zijn kanaal en zo verder te kunnen groeien. In de video`s neemt MOBICEP je mee in zijn trainingen, gedurende de video`s zie je dan ook wat hij doet en hoe hij dit doet. In de video`s legt hij dan ook uit hoe je een oefening goed uitvoert.

Naast de informatie die hij verschaft zie je ook zijn eigen supplementen voorbij komen. Zo zie je bijvoorbeeld aan het begin van de video dat hij een pre-workout inneemt. En je raad het vast al, dit is natuurlijk van zijn eigen webshop mbnutrition.com.

MOBICEP zijn kanaal is naast het informatie verschaffen een belangrijke marketing tool om zijn eigen lijn producten te promoten. Doormiddel van de video`s laat hij zijn producten zien en laat hij zien wat deze producten voor functie hebben. De mensen die hem volgen en fan zijn willen hierdoor uiteraard zijn producten kopen en uitproberen, het exacte doel van de video`s.

Transformation – Fat Loss Experts

In deze blog bespreken we eigenlijk alleen maar de macro fitness influencers, maar toch wil ik dit kanaal bespreken en het even hebben over een mega fitness influencer. Dit kanaal is namelijk super interessant en deelt het kanaal op een net wat andere manier in dan de eerder benoemde kanalen.

Dit kanaal focust zich specifiek op informatieve video`s. In tegenstelling tot de eerder benoemde kanalen, die ook informatieve video`s maken, word het op dit YouTube kanaal gedaan op basis van wetenschappelijk onderzoek. Alle informatie die vertelt word op dit YouTube kanaal komt vanuit onderzoeken, deze onderzoeken zijn bijvoorbeeld gedaan naar spieropbouw en voeding. Dit is ook waar dit kanaal zich op focust, ze geven uitleg over hoe je de beste resultaten kunt behalen en welke oefeningen je hiervoor kan doen. Daarnaast geven zij tips over voeding, ze vertellen je wat je het beste kan eten. Zo laten ze zien wat je het beste kan eten op het moment dat je in je bulk of aan het cutten bent. Om daar nog dieper op in te gaan vertellen ze je bijvoorbeeld de verschillen tussen een dirty bulk of een lean bulk en wat de voor en nadelen zijn.

Dit kanaal is echt specifiek bedoeld om jou als kijker te informeren over de manier waarop je traint en dit te verbeteren en je informatie te geven over je voeding voor het sporten.

Wat onderscheid deze macro fitness YouTube influencers van elkaar?

Wat natuurlijk al meteen opvalt is dat er een groot verschil zit tussen de doeleindes van elk kanaal. Eén ding wat ze allemaal doen is informatie over sporten verschaffen maar dan op een net wat andere manier van elkaar. Zo zie je dat Joel Beukers en MOBICEP zeker informatie verschaffen over de manier van trainen maar dit kanaal eigenlijk gebruiken als marketing tool, ervoor zorgen dat hun fans producten van de website aanschaffen.

Het kanaal van Anthony Kruijver is bedoeld om informatie te geven over da manier van trainen en hoe je deze oefeningen het beste kan uitvoeren. Hij is zeer informatief ingesteld en wil ervoor zorgen dat jij op de meest effectieve manier kan trainen, daarnaast wil hij ervoor zorgen dat jij minder snel blessures oploopt.

Tot slot het kanaal Transformation – Fat Loss Experts dit is een mega fitness YouTube kanaal en geen macro fitness YouTube kanaal en is dus nog heel ver weg voor de meeste beginnende fitness YouTube kanalen, toch kan je van dit kanaal enorm veel leren.

Dit kanaal laat perfect en onderbouwt zien wat jij moet doen om op de juiste manier te sproten, ze geven alle informatie over op de juiste manier sporten en op de juiste manier eten. Kortom maken ze jou doormiddel van deze video`s een expert in de sportschool.

De beste manier van macro YouTube fitness influencen

Na het lezen van deze blog blijft er eigenlijk maar een belangrijke vraag over: Wat is nou de manier waarop jij je het best kan uiten als macro fitness influencer?

De manier waarop Anthony Kruiver en Transformation – Fat Loss Experts hun YouTube kanalen indelen is erg handig, zij geven de perfecte informatie over de manier waarop jij het beste kan trainen en eten. Dit is zeer interessant voor de mensen die al langer aan het sporten zijn en hier verder in willen groeien, deze kanalen maken van jou eigenlijk een expert op het gebied van sporten.

Ondanks dat dit een goede manier is van je YouTube kanaal indelen is de betere manier die van Joel Beukers en MOBICEP. Je kan hiervan zeggen: “Ja maar dit zijn enkel marketing tools om te verkopen”. Dit is zeker waar, maar als macro fitness influencer is dit juist een enorm slimme tool. Doormiddel van de video`s die zij maken zorgen zij ervoor dat hun community/fan base de producten wil proberen en gebruiken. Tot slot is het natuurlijk het aller belangrijkst dat de video`s leuk zijn om te kijken en dat je hier plezier aan beleeft, dit is iets wat ook komt door de persoonlijkheid van een persoon. Dit heeft uiteraard ook een grote invloed op het aantal kijkers en volgers dat je hebt als macro fitness influencer.

Hoe deze macro fitness influencers in te zetten voor jou business?

Wil jij nou een promotie doen samen met een macro fitness influencer? Dit is zeer zeker een handige methode om jou producten te promoten, mits deze uiteraard aansluiting hebben met de doelgroep.

Niet elke macro fitness influencer is geschikt voor dit soort promoties, zo kan je geen samenwerking aangaan met Joel Beukers of MOBICEP dit omdat zij enkel hun eigen lijn producten verkopen. Uiteraard doen zij wel eens samenwerkingen maar dit zijn producten of diensten die zij zelf willen promoten in hun video`s, zij kiezen dus zelf met wie zij een samenwerking aangaan.

Een perfect kanaal om een samenwerking mee aan te gaan als bedrijf is een kanaal van bijvoorbeeld Anthony Kruijver. Dit kanaal verkoopt zelf geen producten en is puur gefocust op het informeren van de kijker. Zo zou je met hem dus perfect een samenwerking aan kunnen gaan voor bijvoorbeeld jou supplementen lijn, vooral als dit een gezond alternatief is van de concurrenten.

Verder zou je met Anthony Kruijver een samenwerking aan kunnen gaan waarbij hij een affiliate van je bedrijf word, je geeft hem een vaste link die hij in zijn bio kan zetten onder de video`s. Indien iemand via zijn link een aankoop doet krijgt hij een percentage van de omzet, zo promoot hij jou producten in al zijn video`s.

Wil jij een samenwerking aangaan met een macro fitness influencer? Neem dan contact met ons op zodat wij de beste match voor jou kunnen vinden!

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.