Waarom je juist in 2021 voor SEA kiest

sea

Het is in 2021 belangrijker dan ooit om goed te scoren in Google. Nu mensen massaal online hun aankopen doen, services vinden en informatie vergaren, zet ieder bedrijf zich in voor betere digitalisatie en SEA.

Juist dit biedt geweldige kansen voor slimme bedrijven die optimaal gebruik maken van SEA. Dit hoeft niet eens de wereld te kosten. Want zelfs met een klein marketingbudget is het mogelijk om een gigantische boost in traffic te zien, wat blijvend resultaat geeft voor de vindbaarheid van jouw website. In dit artikel zullen wij wat dieper ingaan wat SEA is, hoe het verschilt van SEO en waarom je juist nu voor SEA kiest.

Zo kom je hoger in Google

Er zijn in principe twee manieren waarop je effectief hoger in Google kan komen te staan:

  • Search Engine Advertising (SEA)
  • Search Engine Optimisation (SEO)

Beiden verschillen fundamenteel, maar hebben beiden een belangrijke rol om het meeste uit jouw website te halen. Een goede internet marketing campagne zal dan ook gebruik maken van beide methodes.

SEO is het optimaliseren van jouw website zodat je op een natuurlijke manier hoger in Google komt te staan. Hierbij betaal je vaak éénmalig om backlinks te genereren, blogartikelen te laten schrijven of jouw website teksten SEO te laten maken. Het zorgt niet voor een direct resultaat, maar juist voor een organische groei in traffic gedurende een langere tijd.

sea-seo
Onderscheid tussen SEO en SEA (via: https://www.mangooo.at/seo-suchmaschinenoptimierung)

Search Engine Advertising

Search Engine Advertising is precies het tegenovergestelde, en vergelijkbaar met een traditionele marketing campagne in een krant, op de radio of op de tv: je toont advertenties van jouw website aan de gebruikers van Google.

De kracht van SEA zit in de specifieke manier waarop je jouw doelgroep kan benaderen. Stel je verkoopt ‘werkschoenen’. Met een traditionele radio of krant reclame ben je veel geld kwijt, en is slechts een heel klein deel van de luisteraars of lezers daadwerkelijk geïnteresseerd in ‘werkschoenen’. Hierdoor geef je dus heel veel geld uit om mensen te bereiken die vanaf het begin al geen interesse hadden in jouw product of dienst.

Dankzij de advertenties die je in de zoekresultaten van Google ziet is het mogelijk om super nauwkeurig te bepalen wie wel of niet jouw advertenties krijgt te zien. Deze advertenties leiden direct naar de homepage van jouw site, of naar een specifieke product/dienst pagina.

In het voorbeeld van ‘werkschoenen’ zal je dus jouw advertentie als een “zoekresultaat” door kunnen geven aan iedereen die zoekt op ‘werkschoenen’, ‘bouwvakker schoenen’ en andere gerelateerde termen.

Hierom is SEA juist in 2021 belangrijk

Het afgelopen jaar hebben heel veel bedrijven extra ingezet op hun digitale infrastructuur. Zo zijn er veel nieuwe websites opgericht voor bestaande zaken, en hebben bedrijven met een site zich nog meer gericht op de online markt.

Het is dan ook moeilijk om op te vallen tussen de de grote groep en sterke concurrenten binnen jouw sector. Met SEA passeer je al deze concurrentie en kom je direct bovenaan in de zoekresultaten te staan, waardoor je de eerste keuze bent voor heel veel zoekers.

Niet alleen blijven deze klanten terugkomen en delen ze jouw website met kennissen, Google plaatst website ook hoger in de zoekresultaten wanneer gezien wordt dat gebruikers op jouw site blijven. Door gebruik te maken van SEA houd je een blijvend voordeel op je concurrenten ongeacht of je een compleet nieuwe site hebt, of al langer online actief bent. Wij raden dan ook iedereen aan om SEA te overwegen in hun volgende marketingplan, want het is de beste manier om in 2021 groeien.

 

One Reply to “Waarom je juist in 2021 voor SEA kiest”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *