Metaverse advertising: Is jouw bedrijf er al klaar voor?

Advertising in de ‘Metaverse’. Steeds meer en meer hoor je erover. Na verandering van Facebook in ‘Meta’ en nieuws socials die er vol mee staan, kan je het niet meer negeren: De metaverse komt eraan! Of is deze er al?

Metaverse wereld
De Metaverse komt eraan! Een nieuwe wereld waar onderdompeling, personalisatie en creativiteit samen komen. Ben jij er klaar voor? Afbeelding: Unit 2 Games Limited

Maar wat is metaverse eigenlijk precies? En hoe kan jij als adverteerder of marketeer de consument en andere bedrijven bereiken? Kom erachter hoe jij je kan voorbereiden en wordt een echte metaverse advertising web 3.0 guru!

Intro metaverse

Metaverse avatar met vr-bril op
Metaverse? Een nieuw tijdperk van technologische innovatie!

Terwijl we een nieuw tijdperk van technologische innovatie inluiden, wordt het duidelijk dat merken en consumenten heel anders met elkaar zullen omgaan in de Web 3.0 wereld, en de metaverse die daaruit voortkomt. Door fysiek met digitaal te combineren, zullen we de opkomst zien waarbij onderdompeling, personalisatie en connectiviteit enkele van de belangrijkste pijlers zullen zijn.

De metaverse wordt een marktkans van meer dan een biljoen dollar! Sommige merken met diepe zakken, zoals Gucci, Louis Vuitton en Ralph Lauren, zijn al bezig hun invloed in de metaverse uit te werken – en verdienen veel geld met hun eerste uitstapjes naar virtuele werelden.

In deze blogpost bespreken we de advertentiemogelijkheden in de metaverse: van reclamekanalen van de toekomst tot het omarmen van deze ongekende technologische ontwikkeling.

Maar vooral: hoe jij zo meteen klaar bent om te adverteren in de metaverse!

Wat is metaverse? En hoe werkt het?

Uitleg metaverse:

Een virtuele ruimte die de echte wereld en de virtuele realiteit samensmelt tot één, in realtime, met behulp van opkomende technologie zoals virtual en augmented reality, om zeer meeslepende 3D-omgevingen te creëren.

 

Sommigen noemen het dé opvolger van het huidige internet.

Momenteel zijn gameplatforms zoals Roblox of Fortnite de ervaring die we het dichtst bij de metaverse hebben, evenals de open-source virtuele werelden Decentraland en de Sandbox. Deze platformen bieden gedeelde 3D-werelden aan waar gebruikers ervaringen kunnen opdoen die verder gaan dan gamen.

Gebruikers kunnen muziekconcerten bijwonen, zich verplaatsen binnen de vele werelden (als avatar), contact maken met nieuwe mensen, nieuwe vormen van zelfexpressie ervaren en opvallende AI-relaties aangaan.

Karaktereigenschappen van de metaverse

Nu virtuele werelden dé nieuwe kans voor marketing en reclame worden, zijn er een aantal key karakteristieken in de metaverse die adverteerders zullen willen benutten:

De 5 karaktereigenschappen van de Metaverse
De 5 karaktereigenschappen van de Metaverse

Hypersociaal: de mogelijkheden om nieuwe mensen te ontmoeten en met elkaar in contact te komen zullen veel groter worden door het gedeelde karakter van virtuele werelden.

Schaalbaarheid: honderden miljoenen mensen (avatars) kunnen tegelijkertijd in de metaverse naast elkaar bestaan.

Toegankelijkheid: iedere gebruiker, ongeacht hun leeftijd, achtergrond, religie of locatie, kan deelnemen aan de metaverse.

Nieuwe vormen van inhoud: Meeslepende en interactieve inhoud die door gebruikers wordt gegenereerd die in de echte wereld onmogelijk zijn, kunnen wel bestaan in de metaverse.

Brug tussen fysiek en digitaal: doordat scheidslijnen tussen beide werelden vervagen, kunnen mensen op boeiendere manieren omgaan met ervaringen, producten en diensten.

Belangrijkste metaverse-termen die elke adverteerder moeten kennen

De term ‘metaverse’ is een combinatie van het Griekse voorvoegsel ‘meta’ (betekenis ‘verder’) en ‘verse‘ (van het woord ‘universum’). Het concept werd voor het eerst bedacht door Neal Stephenson in zijn roman ‘Snow Crash’ uit 1992.

Pas het afgelopen jaar is de metaverse echter echt geëxplodeerd, dankzij groot nieuws zoals de rebranding van Facebook in ‘Meta’ eind 2021.

Sindsdien is de ‘metaverse’ van een technisch modewoord, uitgegroeid tot een belangrijk en interessant investeringsgebied voor bedrijven in alle sectoren.

In-metaverse NFT en merchandise aankopen met avatars
In-metaverse NFT en merchandise aankopen met avatars Eigendomsrecht foto: Meta

Merken zullen niet langer beperkt zijn tot fysieke ruimtes – of fysieke producten. Het idee is dat, in plaats van naar een fysieke winkel te gaan en je favoriete producten op te halen, je ze in de metaverse kunt kopen en thuis kunt laten bezorgen. Klinkt als Deliveroo, maar in de metaverse is er veel meer dat je kunt doen terwijl je winkelt, zoals een metaverse-concert bijwonen of samenkomen met je vrienden.

Voordat we ingaan op de details, is het de moeite waard om de belangrijkste metaverse termen te weten waar iedere adverteerder van op de hoogte moet zijn! Inclusief voorbeelden en mogelijkheden.

Virtual Reality (VR)

Vrouw met virtual reality bril op
Een virtual reality device maakt het mogelijk een virtuele wereld te betreden

Virtual reality (VR) is een meeslepende, interactieve ervaring in een gesimuleerde omgeving. Je kan een 360-gradenomgeving betreden met behulp van bijvoorbeeld een op het hoofd gemonteerd apparaat. Op deze manier geeft VR visuele, sensorische en auditieve feedback, waardoor gebruikers zich volledig kunnen onderdompelen in virtuele werelden en omgevingen.
Virtual reality-technologie bestaat al een tijdje, maar is de afgelopen jaren pas echt volwassen en toegankelijker geworden.

Toepassing in het zakelijk verkeer:
VR-training maakt gebruik van een omgeving die bestaat uit:

  • 360° VR — Plaatst leerlingen in een vaste positie en maakt gebruik van een omgeving gemaakt van een (vooraf) opgenomen video, die een 360°-beeld biedt.
  • Volledige VR — Gebruikt een volledig digitale omgeving (volledige simulaties) waarin leerlingen zich vrij kunnen bewegen in hun virtuele omgeving en realistische interacties met objecten kunnen voltooien.

Augmented Reality (AR)

Augmented reality (AR) is een technologisch verbeterde versie van de echte wereld, bereikt door een computer gegenereerd beeld over een echte, fysieke ruimte te plaatsen. Visuele en geluidsstimuli worden toegevoegd om de ervaring te verbeteren.

Weergave Pokémon go in augmented reality met mobiele telefoon
Weergave Pokémon go in augmented reality met mobiele telefoon Eigendomsrecht foto: Niantic. Inc.

Voorbeeld: Een voorbeeld hiervan, is de succesvolle Pokémon Go. Als het ware wordt er een laag over de echte wereld gelegd, waardoor men, door het kijken van de lens van de camera van de mobiele telefoon, Pokémons ziet in de echte wereld. Deze kunnen vangen, maar ook andere spelers kunnen ontmoeten doordat men samen naar een fysieke plaats wordt samengebracht om te kunnen ‘battlen’.

Toepassing in het zakelijk verkeer:
AR-training voegt interactieve, digitale elementen toe aan een live, real-world omgeving via een telefoon, tablet of headset. In AR-training kan een van de volgende technologieën worden gebruikt:

  • Beeldherkenning — Leerlingen scannen 2D-beelden uit de echte wereld en leggen daarop 2D-video, tekst, afbeeldingen of 3D-objecten.
  • Vlakdetectie — Plaatst een digitaal 3D-model op een echt plat oppervlak, zoals een tafelblad of vloer.
  • Objectherkenning — Voegt een 3D digitaal object toe aan een bestaand 3D-object uit de praktijk.

Mixed Reality (MR)

Mixed Reality (MR) is een brede technologische categorie die verwijst naar ‘gemengde’ ervaringen die het resultaat zijn van een combinatie van menselijke en computertechnologie.

Zoals hier beschreven, legt Mixed Reality een kunstmatige laag over de echte wereld en zorgt ervoor dat deze kan interageren met het echte wereldlandschap.

Voorbeeld: Door te kijken door Microsofts hololens kan men zien hoe een product geassembleerd dient te worden (zie onderstaande video) waarmee productie veel sneller kan en kosten gereduceerd kunnen worden.

Extended Reality (XR)

Extended Reality (XR) omvat virtual reality (VR), augmented reality (AR) en mixed reality (MR), en elke vorm van immersive technologie die de realiteit kan uitbreiden door elementen uit de echte wereld en de virtuele wereld te combineren. XR omvat mens-machine-interacties die een effect hebben op cognitie en zintuigen, zoals VR-headsets, AR-brillen en zelfs implantaten.

Wist je dat training met extended reality (XR)-technologieën, werknemers 70% efficiënter kan maken in hun werk? En men (in VR) tot 75% van de overgedragen kennis onthoudt, in tegenstelling tot bijvoorbeeld 20% van wat je hoort of ziet – of nog erger – leest (10%).

 

Volgens de National Training Laboratories leert men ook nog eens 4x sneller!

Voorbeeld: In een virtuele wereld kunnen chirurgen trainen voor ingewikkelde operaties door simulaties en hierdoor zogenoemde hard-skills leren. Vervolgens kan de geleerde operatie uitgevoerd worden in de echte wereld waarbij men een augmented reality laag legt over de echte wereld via een bril waarbij de benamingen boven de tools worden getoond of informatie over de patiënt wanneer men ernaar kijkt.

Avatar

Avatars uit de ready player me metaverse
Een avatar is een digitale entiteit die je zelf maakt die jou representeert in de metaverse Eigendomsrecht afbeelding: Ready Player Me

Een avatar is een door de computer gegenereerde weergave van gebruikers in een virtuele wereld of metaverse (een virtuele persona).

Blockchain

Blockchain-technologie biedt een manier om informatie digitaal op te slaan die bijna onmogelijk te veranderen of te hacken is. Blockchain drijft ook cryptocurrencies aan, zoals Bitcoin en Ethereum, en is ook de technologie achter non-fungible tokens (NFT’s).

Crypto (currencies)

cryptomunten
Meest verhandelde cryptocurrencies op het moment

Virtuele valuta (cryptocurrencies) is het belangrijkste betaalmiddel in de metaverse. Dit type valuta (metaverse crypto) wordt bewaard in digitale portemonnees en beveiligd door complexe cryptografie.

NFT’s (Non-Fungible Tokens)

Een NFT (Non-Fungible Token, oftewel niet vervangbare token) is een uniek digitaal activum dat is opgeslagen op een blockchain. Het kan real-world items vertegenwoordigen zoals muziek, kunst, verzamelobjecten en nog veel meer. Metaverse NFT geeft digitaal eigendom van een uniek item en is onvervangbaar (non-fungible).

Manieren om te adverteren in de metaverse

Wel, hoe kunnen merken adverteren in de metaverse en profiteren van de technologie? Aangezien de metaverse verre van een volledig gevormd platform is, kunnen we niet het volledige scala aan kansen voorspellen, maar er zijn een paar trends in opkomst. Velen zijn een uitbreiding van de real-world, beproefde strategieën, waaronder:

1. In-metaverse Advertising
2. Virtuele influencers
3. Metaverse Events
4. Metaverse Commerce

We zullen op elke strategie hieronder dieper ingaan:

1. In-metaverse Advertising

Billboard advertising in metaverse Around
Billboard advertising in metaverse Around Eigendomsrecht foto: Around

Oké, toegegeven, dit is misschien niet de meest opwindende ontwikkeling, maar digitale reclameborden zijn (nog steeds) lucratief. Dit is een verdienmodel dat goed heeft gewerkt bij in-gaming-advertenties zoals bijvoorbeeld in FIFA Mobile, en kan zich dus goed vertalen in de metaverse. Hoewel een billboard of een banner misschien ouderwets IRL (In Real Life) lijkt, zijn ze hippe advertising in de metaverse.

2. Virtuele influencers

Virtuele influencer imma
Imma (foto boven) is werelds eerste Aziatische virtuele influencer. Zij werkt momenteel enkel voor haar eigen fashion brand. Eigendomsrecht foto: Aww. Inc.

Influencer-marketing is tegenwoordig een van de krachtigste tools om te adverteren en producten te verkopen. Merken onderzoeken steeds vaker partnerschappen met een nieuw soort sociale mediasterren: ‘virtuele’ influencers.

Deze strategie heeft veel voordelen: van het maken van creatievere campagnes tot het meest kostenefficiënt zijn. Virtuele modellen zijn gemakkelijker te beheren, wat voor sommige adverteerders een groot voordeel kan zijn.

Calvin Klein, Valentino en Dior voeren regelmatig spraakmakende campagnes uit met virtuele influencers als Lil Miquela, Shudu en Imma. Dat wil niet zeggen dat menselijke influencers geen plaats zullen hebben in de metaverse. Gebruikers zullen digitale influencers op dezelfde manier volgen als nu, terwijl merken samenwerkingen aan zullen gaan met verschillende soorten influencers om ‘virale belangstelling’ te krijgen in de metaverse.

3. Metaverse Events

Fortnite en Roblox hebben het voortouw genomen bij het bereiken van een groot publiek in metaverse events met concerten van Travis Scott, Ariana Grande en Justin Bieber, die elk miljoenen fans trokken.

Net als in het echte leven met massale evenementen zoals de Super Bowl, zijn er met metaverse concerten, toppen, sportevenementen, enz. ongelooflijke advertentiemogelijkheden! Van het ‘uitrollen van volledige advertentiestot subtielere ‘product placements’.

4. Metaverse Commerce

Avatar's met Ralph Lauren merchandise aan in metaverse Zepeto
Afgelopen jaar heeft Ralph Lauren in samenwerking met Bitmoji 50 unieke items gelanceerd om avatars mee te kleden in metaverse Zepeto Eigendomsrecht afbeelding: Ralph Lauren

Een van de belangrijkste trends die is opgekomen is de komst van de direct-to-avatar (D2A) economie: waarbij merken digitale producten verkopen die erop gericht zijn de avatars van gebruikers te verbeteren.

Deze digitale goederen hebben al een enorm marktpotentieel, in lijn met de in-game uitgaventrend die we de afgelopen jaren hebben gezien. In 2025 zal de marktwaarde van in-game aankopen naar verwachting meer dan 74,4 miljard dollar bedragen.

Veel heeft te maken met het gebruik van non-fungible tokens (NFT’s) om de virtuele economieën te ondersteunen. In de metaverse worden digitale goederen uitgewisseld als NFT’s.

Nike is bijvoorbeeld een vaste kostbaarheid geworden in Roblox waar het Nikeland heeft opgericht. Deze virtuele showroom is gevuld met virtuele rekken met Nike NFT-schoenen, kleding en accessoires die gebruikers kunnen kopen en dragen in de metaverse.

Coca-Cola lanceerde onlangs een eigen collectie NFT-wearables in Decentraland, waar het nu ook een metaverse drank aan heeft toegevoegd.

Waarom is de metaverse lucratief voor adverteren?

Hoewel wordt voorspeld dat de metaverse advertising zal uitmonden in een industrie van meerdere biljoenen dollars, zal de metaverse een betaalbare mogelijkheid worden voor advertising. De prijzen voor het runnen van een campagne in de metaverse of het huren van een metaverse billboard zijn namelijk (nog) niet bijzonder hoog.

Merken zullen zich vooral willen richten op millennials en generatie Z-doelgroep, aangezien die al grotendeels bekend zijn met digitale ervaringen en virtuele werelden, met name in gaming. Momenteel zijn er bijna drie miljard actieve gamers in de wereld. Dit volstaat ruim een 1/3 van de wereldpopulatie! Alleen al in de VS is 68% van de Amerikaanse volwassenen (van de 163,3 miljoen) gamers, terwijl 70% van de Amerikaanse kinderen van 18 jaar en jonger (van de 51,1 miljoen) nu ook al gamers zijn. Tegen het einde van 2022 zal meer dan de helft van de Amerikaanse populatie zich identificeren als ‘gamer’.

Grafische weergave en groei aantal gamers wereldwijd tot 2024
De rem is er voorlopig nog niet af. Het aantal gamers wereldwijd zal tot 2024 nog steeds toenemen met gemiddeld 150 miljoen gamers per jaar tot 2024. Bron: Statista

Belangrijkste voordelen van Metaverse advertising

Door de geschiedenis heen heeft reclame snel nieuwe trends en technologische sprongen gemaakt. De metaverse opent nu opnieuw een nieuw tijdperk om aan te boren – en een nieuw platform – waarmee adverteerders en marketeers het publiek kunnen bereiken. De belangrijkste voordelen van adverteren in de metaverse:

Onbeperkte opkomst
Een metaverse kent geen limiet aan het aantal mensen dat het kan betreden – en het tegelijkertijd kan ervaren. Adverteerders kunnen een onbeperkt publiek bereiken, iets wat momenteel niet mogelijk is met de huidige technologie, aangezien er maar heel weinig evenementen zijn die miljoenen mensen tegelijkertijd op één plek kunnen samenbrengen.

Grenzeloze infrastructuurmogelijkheden
‘The sky is the limit’ als het gaat om het bedenken en conceptualiseren van de metaverse. Zonder de beperkingen van de echte wereld, zoals zwaartekracht, gebrek aan ruimte of zelfs budget, staat niets in de weg aan wat in een virtuele wereld kan worden gebouwd. Wat je ook droomt, het is mogelijk in de metaverse!

Hoge inkomsten genereren
Door middel van blockchain en slimme contracten (smart contracts) belooft de metaverse zijn gebruikers echt eigendom te geven over digitale activa. Dit is een aantrekkelijk vooruitzicht voor makers. Kunstenaars kunnen hun kunstwerken of inhoud gemakkelijk minten (=omzetten van fysiek product naar digitaal object) en verkopen als een NFT, wat betekent dat ze een uniek digitaal bezit zijn.

Advertentie personalisatie
In de afgelopen jaren zijn marketing en reclame verschoven van een ‘één-op-veel‘-benadering naar een meer persoonlijke ‘één-op-één’-benadering, waarbij advertenties steeds meer worden afgestemd op de mensen die ze willen bereiken.

Dit is een strategie die vooral belangrijk is geweest om de aandacht te trekken van jongere generaties, die zich niet zomaar een andere, gezichtsloze persoon in een groot publiek willen voelen.

Waarom zouden merken moeten adverteren in de Metaverse?

Avatars betreden de metaverse council
Waarom zou je als merk nu al gaan adverteren in de metaverse? Het spreekwoord spreekt voor zich!

Zoals het spreekwoord luidt: ‘De vroege vogel vangt de worm’. De metaverse is vooralsnog een nieuwigheid waar nog relatief weinig animo voor is. Maar dat biedt een kans voor degenen die er klaar voor zijn om de uitdaging aan te gaan en er vroeg bij zijn. Net als de eerste gebruikers en merken die Facebook of Instagram omarmden, wordt ook de metaverse een relevant kanaal voor consumenten. En aanwezigheid, ook al is het klein, kan op de lange termijn een groot verschil maken.

Er is geen grote verplichting nodig bij het openen van een virtuele winkel en permanent aanwezig zijn in de metaverse. Merken kunnen ervoor kiezen om te experimenteren met kleinere advertentie-opties, zoals het kopen van een banner in een game of een virtueel event.

Uitdagingen van metaverse advertising

Hoewel de metaverse een zeer verleidelijk platform is voor marketing en reclame, zijn er een paar kanttekeningen waar rekening mee gehouden dient te worden:

Veiligheid
Nu meer dan ooit staat dataprivacy bovenaan de eisenlijst van de consument. Zonder duidelijke cyberbeveiligingsprotocollen zal het moeilijk zijn om adoptanten binnen te halen. Het zal waarschijnlijk aan de merken zijn zorg te dragen dat de digitale aanwezigheid en voetafdruk veilig blijft.

Gebrek aan adoptie
De acceptatie door consumenten van de interfaces die nodig zijn om de metaverse te betreden, met name VR-headsets, neemt toe, maar is nog relatief laag.

Naast een relatief trage hardware-adoptie (zie onder), is er ook een hindernis verbonden aan virtual reality-inhoud. Uit onderzoeksresultaten van Forrester blijkt dat slechts 34% en 28% van de online volwassenen in de VS en het VK enthousiast zijn over wat de metaverse te bieden heeft, wat zorgt voor een vertraging in de vroege adoptie.

VR-headset verkoop wereldwijd van 2019 tot 2024
Wereldwijde verkoop van VR-headsets van 2019 en prognose t/m 2024 Bron: Statista

Statistieken meten
Meten en volgen kan een uitdaging zijn in de metaverse, door afwezigheid van metingsinstrumenten en (nog) onduidelijke statistieken. Een van de grootste uitdagingen daarbij is het beoordelen van de ROI.

Het is echter waarschijnlijk dat, de marketingstatistieken verder gaan dan alleen likes, abonnees en shares.

Tips om nu al aan de slag te gaan met Metaverse advertising

Dus, hoe zal adverteren 3.0 eruitzien? Moeilijk te zeggen! We moeten immers nog een volwaardige metaverse betreden! Merken zijn begonnen te experimenteren met een aantal tools en strategieën die zeker vruchten zullen afwerpen:

Augmented reality-marketing
In tegenstelling tot virtual reality, dat afhankelijk is van VR-headsets en complexere gegevens, is augmented reality een hulpmiddel dat veel gemakkelijker te gebruiken is, omdat consumenten alleen hun smartphone nodig hebben om toegang te krijgen tot AR-gebaseerde ervaringen.

Virtual reality-advertenties
Virtual reality heeft de potentie om meeslepender en interactiever te zijn dan elke andere vorm van traditionele reclame. VR-advertenties kunnen voor veel doeleinden worden gebruikt, waaronder: productdemonstraties, 360-gradenvideo’s en virtuele rondleidingen (zie onderstaande video die 360 is te bewegen). Onlangs kondigde Meta aan dat het 3D-advertenties zou integreren in Facebook- en Instagram-advertenties. 

Videomarketing
Videomarketing is al een van de hoekstenen in huidig marketinglandschap. In de metaverse zal videomarketing gebruik maken van oog- en bewegingsregistratie, gezichtsuitdrukking- en spraakherkenning, waardoor adverteerders het kunnen gebruiken als een nieuwe tool om feedback van kijkers te interpreteren over een product of verhaal dat wordt gepresenteerd.

Live shop streaming
Livestreaming of live shop streaming brengt een element van realtime aanwezigheid en connectiviteit met zich mee, die adverteerders in hun voordeel kunnen blijven gebruiken, zoals ze al doen op platforms zoals Facebook en Instagram. Men kan direct producten kopen die men ziet tijden de livestream (ook wel live commerce genoemd).

shopstreaming-liverstream-shopping johnbeerens.com
Shopstreaming – livestream & shopping bij Johnbeerens.com (afbeelding Bluebirdday)

Conclusie adverteren in de Metaverse

De metaverse moet zich nog volledig uitvouwen, maar het biedt al kansen voor merken om hun producten en diensten creatiever in de markt te brengen.

Adverteerders kunnen niet alleen innovatieve tools gebruiken, virtuele werelden openen ook de deur naar een breder publiek, op een schaal die zijn weerga niet kent.

Hopelijk heeft deze gids je geholpen een beter begrip te krijgen in het adverteren in de metaverse en enkele stappen die je nu al kunt nemen om je brand in de metaverse een kickstart te geven!

Meer weten? Download het metaverse trendrapport, beschikbaar gesteld door Wunderman Thompson.

Zie je in de Metaverse!

11 Replies to “Metaverse advertising: Is jouw bedrijf er al klaar voor?”

  1. Super interessante blog. Heel veel wist ik er nog niet van en was er wel nieuwsgierig naar. Snap het nu wat beter allemaal. Bedankt!

    1. Dank je wel Amy. Fijn dat het blog heeft bij kunnen dragen aan een beter begrip van de metaverse.

  2. Nice in depth article. One of my mates does a lot of advertising in the meta verse. NFT real estate is booming. Even now when tending to be in a bull market. Metaverse is technology driven and will always move forward if we like it or not.

    Therefore after the dust settles maybe we need to reevaluate assets but it will stay a solid business opportunity

    1. Thank you for your great reply! I think you are absolutely right that the metaverse is interesting for new and solid business opportunities. I will write more articles and give information concerning this technology. If you have any questions, feel free to ask!

    1. Thank you Ramesh! I hope it gave you some new insights. If you have any questions, feel free to ask.

  3. Very interesting article you have written, I have to say that I had absolutely no idea what it was all about, but now it is dawning on me and I have read it with great interest.

  4. Een heel duidelijk en goed geschreven artikel! Ik wist nog niet zoveel over Metaverse. In dit artikel zit een goede opbouw en leer je wat de Metaverse is, hoe het werkt en wat je er zelf mee zou kunnen doen.

  5. Een informatieve post, fijn om uitleg te krijgen over de Metaverse. De complexiteit is mij nu pas duidelijk en ook dat er verschillen zijn met de andere sociale media. Het is aantrekkelijk geschreven maar ook bondig. Wat informatie over een VR bril en hoe die aan te schaffen, zou het plaatje compleet maken!

  6. Heel informatief en uitgebreid!
    Geeft je goed beeld wat ons te wachten staat in de toekomst 🙂
    Leuk om te lezen goed gedaan!

    Groetjes
    Quinten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *