Welkom in de digitale wereld van keywords research

De digitale wereld van keywords research

Je kent het wel, je slaat je laptop open en je gaat via Google op zoek naar het maken van je eigen website, de site die jij voor ogen hebt om je producten te laten zien en te verkopen. Je zit op Google en je maakt gebruik van Keywords Research. Welke trefwoorden zijn voor jou essentieel bij het zoeken van het maken van je eigen website en komen zij overeen met jouw wensen? Vast wel, hier in dit artikel laat ik jou zien hoe jij het beste gebruik kan maken van key words research voor je eigen website. ‘The know how’ wordt in dit artikel simpelweg uitgeschreven, zodat jij weet hoe jij dit allemaal kan toepassen op je eigen website.

 

De keywords die van belang zijn voor het zoeken naar het maken van je eigen website die jij voor ogen hebt. Als voorbeeld zie hiervoor de onderstaande afbeelding. Bij deze afbeelding  geeft Google tien suggesties voor gerelateerde zoekopdrachten weer. Ook deze suggesties kun je gebruiken in je zoekwoordonderzoek.

Wat zijn longtail zoektermen?
Longtail zoektermen zijn zoektermen met een laag zoekvolume; er wordt relatief weinig op gezocht. Om te bepalen wat weinig is, kijk je naar de verhouding en niet naar een vaste grens van een bepaald aantal. Het ligt namelijk aan de verhouding van de zoektermen van het onderwerp of vakgebied.

Hier is een voorbeeld:

  •  Het hoogste zoekvolume is 10.000, verder zijn er zoekvolumes tussen 4.000 tot 8.000 en heel veel onder de 4.000; bij 3.000 en minder zou je kunnen spreken van longtail zoektermen;
  • Het hoogste zoekvolume is 1.000, verder zijn er zoekvolumes tussen 500 tot 750 en weer veel onder de 750; onder de 400 zou je kunnen spreken van longtail zoektermen;
  • Bij longtail is er dus sprake van relatief weinig zoekopdrachten (per maand). Er valt geen vast zoekvolume aan te hangen, het is allemaal in perspectief.

Longtail zoekwoorden vinden
Je moet zorgen dat je de doelgroep goed leert kennen en je voert een zoekanalyse uit, waarin de belangrijkste shorttail zoekwoorden naar voren komen. Vervolgens bedenk je wat voor vragen jouw (potentiële) websitebezoekers kunnen hebben met betrekking tot deze shorttail zoekwoorden. Gebruik je eigen creativiteit om deze zoekwoorden om te zetten in longtail zoekwoorden.

Er zijn verschillende tools beschikbaar waar je hiervoor gebruik kunt maken. Een van de bekendste tools is Answer The Public. Deze tool verzamelt op basis van een zoekwoord allerlei vragen die in Google en op forums worden gesteld.  

Zoekwoorden verwerken in je content
Als je een overzicht hebt van relevante longtail zoekwoorden, moet je deze terug laten komen op je website. De gemakkelijkste en meest effectieve manier is het bijhouden van een blog. Hiervoor moet je artikelen schrijven op basis van onderwerpen waarin de longtail zoekwoorden kunnen worden verwerkt. Het bedenken van of zoeken naar longtail zoekwoorden is meteen een goede manier om blogonderwerpen te bedenken.

Doe onderzoek naar de longtail zoekwoorden waarmee jij gevonden wil worden en schrijf artikelen over deze onderwerpen op je eigen ontworpen website.
Maar hoe vind je de juiste longtail zoekwoorden?

Wat is SEO?
SEO is de afkorting van search engine optimization oftewel: ‘Zoekmachine optimalisatie’.
Het is belangrijk om search engine optimization  te gebruiken, want bij search engine optimization worden alle processen en correcties die als doel hebben om de websites hoger te ranken of verschijnen op Google op een organische manier getoond.

Hoe werkt search engine optimization

Zucht… Die vraag is niet zo één-twee-drie te beantwoorden! Er zijn een heleboel factoren die meespelen bij het optimaliseren van websites voor zoekmachines. En niet op al die factoren kun je direct invloed uitoefenen, en niet al die factoren hebben directe impact op je posities. Maar gelukkig zijn er ook veel factoren waar je wél aan kunt sleutelen. 

Het belangrijkste voor nu is dat Google werkt met een algoritme. Dat algoritme beslist welke websites in welke volgorde verschijnen in Google. Met Search engine Optimization proberen we de ‘gedachtegang’ van het algoritme te doorgronden en optimaal te benutten. Maar dat is nog niet zo makkelijk! Gelukkig zijn er een paar best practices die ook jij gewoon kunt toepassen.

Als je niet in het wilde weg search engine optimization wilt toepassen maar liever een strategie met heldere focus opzet, kun je niet om zoekwoordenonderzoek (‘keyword research’) heen. Je optimaliseert je pagina’s namelijk voor door jouzelf bepaalde zoekwoorden. Op welke zoekopdrachten wil jij posities claimen? En wat voor pagina met wat voor content speelt dan het beste in op de behoefte van de gebruiker? Dat breng je in kaart met zoekwoordenonderzoek. 

Tips en tricks voor het kiezen van de juiste keywords.

De zes tips om de juiste keyword te kiezen

  1. Richt je niet op teveel keywords tegelijk;
  2. Pas op voor te grote concurrentie;
  3. Kies relevante keyword;
  4. Gebruik de keyword Tool;
  5. Blijf bij je keuze;
  6. Neem er heel af en toe een keyword.

De top tien trending  zoektermen die het meest zijn gebruikt in 2021:

  1. Welke zoekterm is het vaakst gebruikt in 2021;
  2. Jupiler Pro League;
  3. Het weer morgen;
  4. Roland Garros
  5. QVAX;
  6. Covid Safe Ticket;
  7. Coronavirus;
  8. MyHealthViewer;
  9. Eurovision 2021;
  10. Jurgen Conings.
Wie denk jij dat op nummer 1 staat als meest gezochte zoekterm op Google?

Ik hoop dat jij bij het lezen van dit artikel over de zoektermen oftewel ‘keywords’ die je wil gebruiken voor je eigen website kan toepassen om je website hoger te ranken op Google, door middel van search engine optimization ( zoekmachine) .  Het voorafgaande dat in het artikel staat, kan jij ervan uitgaan dat je middels deze  ’tips en tricks’ je goed uit de verf komt.  Bij het maken van je eigen gekozen keywords om zo je website te optimaliseren en hoger te plaatsen op Google.

Je wordt met dit artikel overspoeld met fijne weetjes over het gebruik maken van keyword en wat search engine Optimization betekent en hoe jij dit kan gebruiken en toepassen om je website  te optimaliseren geheel op een organische manier waarbij er geen kosten aan verbonden zijn.

Wie wil dat nou niet, gratis iets kunnen bewerkstelligen waar geen kosten aan verbonden zijn.
Graag wil ik jullie allemaal bedanken, voor het lezen van dit artikel- ‘welkom in de wereld van zoektermen’.
Ik hoop dat je door het lezen van dit artikel wijzer bent geworden.

 

 

 

One Reply to “Welkom in de digitale wereld van keywords research”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *